Piloti su oduvijek izazivali strahopoštovanje i divljenje, što radi odgovornosti samog posla, što radi glamuroznog životnog stila satkanog od putovanja i okruženosti lijepim stjuardesama.

Njihova profesija postala je još popularnija pojavom Instagrama koji je savršena platforma za prikazivanje životnog stila koji uključuje glamur i putovanja. Ono što se čini glamuroznim i u stvarnom životu, na Instagramu dobiva jednu sasvim novu dimenziju. Piloti su zvijezde Instagrama, a to dokazuju brojni profili koji prikazuju kakav je život pilota. No, je li zaista tako ili nas Instagram opet laže?


Fotografija iz marta 2018. pokazuje Patricka Biedenkappa, pilota koji dijeli fotografije i videozapise sa 609.000 pratitelja na profilu @pilotpatrick.



 




Kako su piloti postali influenseri


Biedenkapp je dio šireg trenda: piloti kao Instagram senzacije. Madeleine Schneider-Weiffenbach, iza profila @pilotmadeleine, ima 1,1 milijun sljedbenika. #Pilot hashtag ima 5,7 milijuna označenih postova. Anas Amireh, koji leti s Airbusom A350 iz Londona, ima 410.000 pratitelja kao @pilotamireh. Postoji dovoljno pilotskog entuzijazma da dvije lijepe plavuše, pilotice imena  Maria održavaju dva ogromna profila – @mariathepilot, 464.000 pratitelja i @pilotmaria, 537.000.





Instagram, društvena mreža koja nadilazi milijardu korisnika širom svijeta, već je koju godinu vitalni dio turističke industrije. Odredišta s dobrom foto lokacijom mogu biti preplavljena turistima ako čak i jedan Instagramer s velikim brojem pratitelja objavi fotografiju s lokacije. A toga su dobro svjesne kompanije i brendovi: luksuzni hoteli imaju  stranice posebno namijenjene influenserima putem kojih se mogu prijaviti za suradnje i oglašavanje.



 



Dakle, piloti se često ponašaju kao tipični Instagram influenseri. Oni objavljuju sponzorirane sadržaje, recepte i inspiraciju za fitness. Promovirat će hotele ili proizvod za njegu kože na svom Instagram feedu. Pilotkinja Petersson leti za avio kompaniju Next Generation i kaže da zarađuje više novca od Instagrama nego svog posla kao pilot aviona.



Koliko se pravi život pilota razlikuje od onog predstavljenog na Instagramu


Skrolajući po bilo kojem od ovih Instagram profila, lako se može zaključiti kako piloti žive bezbrižan, a uzbudljiv život pun avantura, luksuza i glamura. No, stvari kao i obično, nisu onakve kakvima se čine, napominje Petersson, pilotkinja koja svojim pratiteljima iskreno pokušava dočarati život pilota. 


U blogu 2018. godine je napisala: “Ovo nije život pilota, to su društveni mediji”, objašnjavajući svojim pratiteljima da joj saradnja s brendovima kao što je GoPro pruža glamurozna putovanje, a ne njezin posao. “Pilotski život je težak posao, kompanija za koju letim, mi ne radimo čak ni presjedanja”, napisala je. “Na destinaciji dobivamo 25 minuta na tlu gdje postavljamo sve za povratni let i ako smo dovoljno brzi uspijemo napraviti selfie kroz prozor.”



 



Petersson pokušava upozoriti svoje pratitelje da nije uvijek sve kako se čini. Put do komercijalnog pilota za avio kompaniju uključuje školovanje koje može koštati više od 100.000 dolara, stotine sati obuke letenja, usko tržište rada i rutine koje ponekad zahtijevaju buđenje nedugo nakon odlaska u krevet.


“Pogrešne predodžbe (o pilotima i influenserima) su slične. Često mislimo da pilot putuje samo besplatno, dobiva dobru plaću i mnogo praznika ”, rekao je Thon. “Stvarnost je da se budimo rano ujutro, postoji veliki pritisak, a plata za početničkog pilota je prilično niska s obzirom da je većina nas jako zadužena.”


Što god oni rekli i koliko god “stvari nisu kakvim se čine”, i dalje rade jedan od najuzbudljivijih poslova koje možemo zamisliti.