Plusminus – Nova kolekcija Ene Dujmović

Današnju umjetnost dizajna svjetski modni apostoli gledaju kao zapravo mnogo kompleksniju nego što izgleda. Obično tvrde da je istina da za jedan kvadrat ne treba bogzna koliko posla, ali je bitno da se razmisli koliko je umjetnik prije tog kvadrata nacrtao aktova, portreta, životinja, pejzaža i svakakvih motiva. Ako isti teoretičari stave dizjanera kao avangardnog umjetnika, a njemu se sigurno sve više želudac diže od svih tih silnih omjera, pravila, slaganja boja, on počinje da gradi svoju geometriju, sastavlja i sve se više poistovjećuje sa malim ljudima ali ipak ostavljajući ljude u šoku.Oni nastanu da se po dobrom pamte.

[quote]Ovo nam je prvo palo na pamet kada smo vidjeli simbiozu umjetnosti u dva čina koju je smislila Ena Dujmović ukomponujući u svoje djelo rad Borisa Majstorovića. Rezultat je kreacija, kreacija je zapanjujuća. Ona je savršena. Adut joj je glamur, a snaga nosivost. Kolekcija nosi naziv Plusminus.[/quote]

[em] Ena, moramo o ovome raygovorati! Jednom si prilikom izjavila da je za tebe produkt dizajn sve ono što vidiš oko sebe, u svojoj svakodnevnici. Da li je to i danas tako?[/em]

Postoji mnogo teorija o tome šta je to produkt dizajn, školskih teorija koje definišu taj oblik stvaranja. Produkt dizajn je spoj mnogo disciplina u jednu cjelinu, komunikacija koja riješava probleme, postavlja trendove… Svaki produkt mora imati svoj proces kreiranja i proces stvaranja. Mogu reći da je za nas mlade koji težimo biti produkt dizajneri osnovni problem baš ta realizacija ideja. Mnogo je teško nabaviti sve materijale, majstore, tehnike, kako bi se nešto napravilo. Tako da se dizajn ne završava sa mojom idejom, on tu počinje.

Model: Asja Faladžić Fotografija: Senka Mušić Styling: Lejla Emrić
Model: Asja Faladžić
Fotografija: Senka Mušić
Styling: Lejla Emrić
Model: Asja Faladžić Fotografija: Senka Mušić Styling: Lejla Emrić
Model: Asja Faladžić
Fotografija: Senka Mušić
Styling: Lejla Emrić

 [em]Koliko je ta spoznaja utjecala i na ovaj kreatorski koncept ? [/em]                                 

Smatram da sve što vidimo, učimo i mislimo utječe na ono što na kraju napravimo. Konkretno ovu ideju imam već mnogo godina, inspirisana crtežima i radovima svojih kolega, umjetnika. No, bilo je jako teško pronaći tehniku kojom mogu ovakvu ideju i realizovati, te sam tek sad uspjela.

[em] Kakvu si ideju imala dok si radila na kreacijama mantila?[/em]

Ideja je saradnja s umjetnicima koji imaju zanimljivu priču i vizuale iza svog rada te postavljanje njihovog djela u jednu drugu formu i dimenziju kroz modu i dizajn. Cijeli kroj osmišljen je tako da prati crtež te da se isti ne prekida već teče kroz kreirani komad i prostor.

Model: Sara Josipović Fotografija: Lejla Emrić Styling: Lejla Emrić
Model: Sara Josipović
Fotografija: Lejla Emrić
Styling: Lejla Emrić
Model: Sara Josipović Fotografija: Lejla Emrić Styling: Lejla Emrić
Model: Sara Josipović
Fotografija: Lejla Emrić
Styling: Lejla Emrić
Ena Dujmovic
Ena Dujmović

[em]Ena, zašto Boris?[/em]

Dugo vremena planirala sam raditi sa sasvim drugim ljudima. Borisa uopće nisam poznavala sve dok jednog dana nisam ušla u galeriju ALU i vidjela njegov diplomski rad „Ljepota zvijeri“, serija grafika koja me ostavila bez teksta. Odmah sam ga pitala da li bi radio sa mnom.

Boris Majstorović
Boris Majstorović

[em]Borise, zašto Ena?[/em]

Enu sam upoznao na akademiji i odmah smo se prepoznali u kreativnom smislu. Ja već dugo vremena želim da radim ovakav projekat u kojem moje grafike dobijaju drugu dimenziju i postaju zasebna umjetnička djela u suštini socijalne skulpture. Ja sam završio modni i grafički dizajn u Munchenu, a poslije toga grafiku na ALU u Sarajevu, tako da je ovaj projekat za mene prirodan slijed stvari. Već dugo želim raditi spoj grafike i mode i Ena je savršen partner za taj projekat. Svidjela mi se njena neposredna kreativnost, ona je osoba koja zna šta želi i neće stati dok to ne ostvari, to je izvrstan pristup radu i meni također jako odgovara. Kao student izlagao sam na Munchenskom Fashion Week-u, uglavnom avangardnu modu, ali ovo sa Enom ima veći komercijalni i umjetnički potencijal. Također želim reći da je projekat Plusminus konceptualne prirode. Ja svoju (našu) umjetnost smatram procesom i to se ovdje jako dobro vidi. To je kreativno pretakanje jednog klasičnog medija, grafike u modni i samim time modnog u sljedeći oblik koji je živa instalacija tj. socijalna plastika. Samim tim kreativni život projekta Plusminus jeste potpuno fluidan i time nepredvidiv. To i jeste ljepota cijele stvari. Takoreći – Ljepota zvijeri.

[em]Često je naše pitanje kreatoru, da li je stilski definiran pravac kojim se želi ići ili ide. U početku smo napisali da ovo, prije svega, mi vidimo kao umjetnost. Ena, da li su ovdje povezani, taj neki stilski pravac i umjetnost?[/em]

Znam da nisam neki veliki svjetski dizajner, ali trudim se kreirati neovisno od onog što je trend, već postavljati neki svoj. Kolekcija mantila Plusminus je spoj umjetnosti i dizajna, te nema neki specifičan stilski pravac. Više je konceptualne prirode.

Model: Sara Josipović Fotografija: Senka Mušić Styling: Lejla Emrić
Model: Sara Josipović
Fotografija: Senka Mušić
Styling: Lejla Emrić
Model: Sara Josipović Fotografija: Senka Mušić Styling: Lejla Emrić
Model: Sara Josipović
Fotografija: Senka Mušić
Styling: Lejla Emrić

[em]Kakva je budućnost mantila koje stvara Ena?[/em]

Trudimo se pronaći malo lakši način izrade tako da bude pristupačno i dostupno svima onim koji bi ih voljeli imati. Također smo svjesni da uvijek može bolje tako da nam je to glavna ideja vodilja u radu.

[em]Zaključili smo i to, kada smo vidjeli prvi put fotografije, da je nosivost ovih odjevnih komada sveprisutna, za rubriku je pret-a-porte. Hoće li svima moći biti dostpuni?[/em]

Krajnji cilj je da mantili budu dostupni svima, te da se ovaj koncept proširimo i na mnoge druge kolekcije.

Model: Asja Faladžić Fotografija: Senka Mušić Styling: Lejla Emrić
Model: Asja Faladžić
Fotografija: Senka Mušić
Styling: Lejla Emrić

[em]Da li je estetski pogled na ovu kreaciju bio svojski pregledan? Mislimo na to da si kreaciju ti obukla i kazala – ovo svaka žena želi da ima![/em]

Smatram da koliko god je nosiva, ova kreacija je ipak malo drugačija i mogu reći da vjerovatno nije za svakoga. Takvim mislima sam se vodila, dok nisam vidjela pozitivne reakcije i od ljudi od kojih to nisam očekivala. Ovo je kolekcija koju svako želi imati.

[em]Kako je editoraijal nastao? Moramo spomenuti modela i fotografa koji su uradili pravu stvar.[/em]

Do sada sam radila na dosta editorijala te sam već poznavala ljude s kojim želim raditi. Modele Saru Josipović i Asju Faladžić, koje su vrlo profesionalno obavile svoj posao. Ovaj put probala sam uključiti dva fotografa, Lejlu Emrić, koja je radila crno bijeli editorijal i Senku Mušić koja je zaslužna za sa fotografije u koloru.

[quote]Ena, je li teško biti ispred svih, jer provjereno, u definiciji za uspjeh stoji ova klauzula? Ti si svojim radom zakoračila taj korak. Ena:Hvala na ovakvom komentaru. Živimo u vremenu gdje je sve mnogo dostupno i vrlo je teško biti ispred svih. Uvijek postoji neko negdje ko je uradio bar nešto malo slično tom tvom. Mnogo je ljudi, mnogo je i sličnih ideja, ali je svaka interpretacija posebna i za sebe specifična.[/quote]

[em]Nije nas moglo mimioći ni tvoja stara tvrdnja da želiš da slijediš svoje snove? Je li ovo dio tvojih snova?[/em]

Trudim se raditi ono što me ispunjava jer snovi se stalno mijenjaju, ja se stalno mijenjam. Tako da je ovo jedan dio mene, moje kreacije i nadam se da će ih biti još mnogo.

[em]Bezbroj je pitanja o umjetničko-stvaralačkom djelovanju, ali znamo da će mnoge zanimati i ona komercijalna. Mantili su svakako postali bitan dio modno osvještenog muškarca. Kada će takvi moći vidjeti mantile za sebe?[/em]

Plusminus svojim konceptom otvara mnoge mogućnosti, a jedna od njih je da se posvetimo kreiranju muške kolekcije, tako da muškarci nisu zaboravljeni.

 

Modeli: Sara Josipović, Asja Faladžić

Fotografija: Senka Mušić,Lejla Emrić

Styling: Lejla Emrić

Leave a comment

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

error: Sadržaj sa ove web lokacije je zaštićen!